Buusti360 – Luennot, työpajat ja koulutukset

Luennot ja työpajat

Asiantuntijaluento antaa tiiviin tietopaketin työyhteisön työhyvinvointiin liittyvistä asioista, kuten terveysteemoista, painonhallinnasta ja työssä jaksamisesta. Luennot ja hyvinvointivalmennukset sopivat esimerkiksi osaksi tiimin, johtoryhmän tai osaston omaa kuukausikokousta. Luennot ja työpajat yhdistettynä ovat tehokas tapa lisätä kiinnostusta omaa terveyttä kohtaan.

Luennot ja niiden pituus voidaan räätälöidä asiakkaan tarpeen ja aikataulun mukaan. Luentoihin voidaan joustavasti yhdistää myös käytännön liikuntaa, esimerkiksi 45min luento + 30min ohjattu liikunta. Parhaan kiinnostuksen omaan hyvinvointiin herättää esimerkiksi Inbody-kehonkoostumusmittaus + luento.

Esimerkkejä luentoteemoista:

Buustia painonhallintaan

Painonhallinta

Painon pudottamisesta pysyvään painonhallintaan.

Meistä moni on kokeillut eri dieettejä painon pudottamiseksi.  Tutkitusti on tunnettua, että pysyvät elintapojen muutokset ovat painonhallinnan perusta. Syömällä oikein ja oikeaan aikaan voidaan hallita painoa rennosti suuremmin stressaamatta, parantaa unta ja nopeuttaa palautumista.

Hyvä ateriarytmi ja tasokas ravinto on kaiken perusta. Kulmakivenä ruokavaliossa on monipuolinen perusruoka joka sisältää runsaasti kasviksia. Tämä yhdistettynä tasaiseen ruokailurytmiin saa aikaan sen, että napostelu vähenee. Kun ajatukset jääkapista vähentyvät, on se merkki siitä että perustekemisesi on oikealla linjalla.

Ravintoluento käsittelee painonhallinnan perusteita ja ohjaa kuulijat löytämään oman tavan elintapamuutoksiin.

Luennot ja työpajat – Unen ja levon merkitys osana hyvinvointia

Uni ja palautuminen

Työrytmi on nykyaikana joskus epämääräistä monissa ammateissa. Hyvälaatuinen uni antaa hyvän työvireen. Kun työ- ja yksityiselämän rajat hämärtyvät, voi siitä johtuva stressi heikentää unen laatua.

Jos työ tai muut tekijät häiritsevät palautumista ja unta ne rikkovat tärkeän levon ja rasituksen rytmin joka on osa biologista järjestelmäämme.

Työntekijälle tämä tarkoittaa ongelmia keskittymistä vaativissa tehtävissä ja vaikuttaa myös mielialaan ja muihin asioiden hallintaan.

Buustia liikuntaan osana työssäjaksamista

Liikunta työhyvinvoinnin tukena

Liikunnan tutkitut vaikutukset ovat selkeää luettavaa. Ne lisäävät fyysistä ja psyykkistä hyvinvointia. Säännöllinen kohtuutehoinen liikkuminen on positiivista energiaa, joista työntekijä hyötyy. Liikunta saa sinut voimaan paremmin. Jos haluat paremman mielialan, terävät ajatukset ja haluat palautua ja nukkua paremmin niin on aika pohtia mitkä ovat tämänhetkiset arvosi ja onko liikunta luonnollinen osa arkeasi?

Istumisen tauottaminen ja taukoliikunta

Aktiivisempi arki -työpaja

Ihmisten elämäntavat ovat muuttuneet viime vuosikymmenien aikana.

Ravinnon kerääjästä ja saalistajasta on tullut teknologisten innovaatioiden keskellä elävä passiivinen näyttöpäätetyöläinen.

Nykyihmisen elinolosuhteet ovat muuttuneet fyysisesti entistä vähemmän kuormittaviksi ja me ihmiset niiden myötä passiivisiksi.

Hyvinvoinnin myötä olemme kuin vahingossa oppineet viettämään suuren määrän ajastamme istuen.


Julkaistu: 7.9.2020

Työhyvinvointipäivästä innostusta omatoimiseen liikkumiseen ja eväitä työpäivän tauottamiseen 

Etelä-Suomen Liikunta ja Urheilu ry, ESLU ja Buusti360-hyvinvointiohjelma toteuttavat työhyvinvointipäiviä Helsingin kaupungin terveysasemien henkilökunnalle. Helsingin kaupungin Terveysasemat ja sisätautien poliklinikka -palvelussa on aloitettu Liikettä terveydeksi -projekti, jonka tavoitteita on muun muassa lisätä henkilöstön tietoisuutta liikkumisen merkityksestä ja vahvistaa liikunnallista hyvinvointiosuutta… Lue loppuun

Julkaistu: 26.8.2020

Rennon syömisen sanansaattaja Patrik Borg: Syötkö jaksamistasi?

Saatko ravinnosta energiaa ja jaksamista vai mielipahaa ja stressiä? Tätä johdattelee pohtimaan ravitsemusasiantuntija Patrik Borg omassa webinaariluennossaan. – Iso osa työtäni on saada syömisestä rentoa, mukavaa, helppoa ja intuitiivista, ravitsemusasiantuntija Patrik Borg kertoo taustaksi. – Ihmiset ovat kiinnostuneita syömisestä mutta… Lue loppuun